Arvien veselīgāku produktu radīšana un rūpes par ilgtspējīgu procesu nodrošināšanu ir kļuvušas par nozīmīgiem faktoriem pārtikas ražošanas nozarē, uzņēmumiem meklējot risinājumus produktu sastāva uzlabošanai un ražošanas procesu optimizācijai. Mūsu “Ādažu” čipsu ražotnei pērn ir izdevies veiksmīgi īstenot vienu no galvenajiem ilgtspējas mērķiem – samazināt sāls daudzumu produktos par 15% salīdzinājumā ar 2017. gadu, turklāt šis mērķis sasniegts teju divus gadus ātrāk nekā sākotnēji plānots. Pateicoties mērķtiecīgam darbam, samazinot izmantotā sāls daudzumu esošajos un jaunajos produktos sāļo uzkodu kategorijā, kā arī veiksmīgai “Mazāk sāls” produktu līnijas radīšanai, mums izdevies sasniegt un pat pārsniegt noteikto sāls samazināšanas mērķi.
Laura Bagātā, SIA “Orkla Latvija” komunikācijas vadītāja, norāda: “Sāls samazināšana produktos ir bijis viens no mūsu prioritārajiem uzdevumiem jau ilgu laiku un šobrīd esam sasnieguši ilgtspējas stratēģijā noteikto – samazināt sāls daudzumu čipsos par 15%. Tas ir sasniegts gandrīz divus gadus ātrāk, kas nozīmē tikai to, ka jau varam noteikt nākošos periodu mērķus un sākt darbu pie to sasniegšanas. Turpinot strādāt pie inovācijām, kas ļauj piedāvāt patērētājiem gan gardus, gan atbildīgi ražotus produktus – čipsu ražošanā izmantojam vietēji audzētus un sertificētus kartupeļus, kā arī tuvākajos reģionos iegūtu saulespuķu eļļu, kā arī produktu ražošanā netiek izmantoti mākslīgie garšas pastiprinātāji. Rūpes par mūsu produktu augsto kvalitāti tikai apliecina, ka ilgtspēja ir neatņemama “Ādažu” čipsu zīmola identitātes daļa. To apliecinājām arī ar savu dalību sadarbības memorandā par pārtikas produktu sastāva uzlabošanu, kas tika noslēgts 2022. gadā. Tas tika noslēgts starp Veselības ministriju, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru, Latvijas pārtikas uzņēmumu federāciju un pārtikas ražotājiem, ar mērķi uzlabot iedzīvotāju uztura paradumus, veicinot pārtikas produktu, kas ir ar samazinātu piesātināto tauku, pievienotā cukura un sāls daudzumu, pieejamību iedzīvotājiem.”
Mūsu ražotne ir guvusi ievērojamus panākumus arī citu ilgtspējas mērķu sasniegšanā. Pateicoties ražotnes 100% pāriešanai uz atjaunojamās elektroenerģijas iegādi, kā arī citu energoefektivitātes projektu ieviešanai, 2023. gadā izdevies samazināt kopējo ražotnes radīto CO2e izmešu daudzumu par 16% salīdzinājumā ar 2017. gadu. Tāpat pērnā gada laikā veiktie uzlabojumi atkārtoti izmantotā ūdens sistēmā ļauj ūdeni kartupeļu mazgāšanas procesā attīrīt un izmantot atkārtoti – no visai ražotnei nepieciešamā ūdens daudzuma 20% tika izmantoti atkārtoti. Pateicoties investīcijām, kas ieguldītas tādos kartupeļu ražošanas procesos, kā, piemēram, kartupeļu cietes atdalīšanai un savākšanai, “Ādažu” čipsu ražotne īstenojusi ievērojamu – 30% samazinājumu ūdens un notekūdeņu patēriņā salīdzinājumā ar 2017. gadu.
“Rūpes par produkciju sniedzas daudz tālāk par garšu un ilgtspējīgi iegūtu produktu izmantošanu – mūsu stāsta centrā ir efektīvi un dabai draudzīgi ražošanas procesi, profesionāli ražošanas darbinieki, izglītoti patērētāji, droši produkti un dabas resursu pārdomāta lietošana. Mums ir svarīgi, lai patērētājs, izvēloties iegādāties mūsu produkciju, var būt pārliecināts, ka atbalsta uzņēmumu, kura pamatvērtības ir ilgtspēja, augsta kvalitāte, kā arī droši produkti,” uzsver L. Bagātā.
Ar zīmola “Ādažu” čipsi paveikto un sasniegto ilgtspējas jomā plašāk var iepazīties 2023. gada Ilgtspējas pārskatā: https://www.orkla.lv/ilgtspejas-parskats/