Automatizētie roboti sniedz iespēju sakraut čipsu kastes uz paletēm un veic to aptīšanu ar plēvi, lai to tālāk nogādātu uz uzņēmuma loģistikas centru. Tādā veidā uzņēmums ir pilnībā automatizējis ražošanas noslēdzošo posmu jeb čipsu pakošanas procesu, kas atvieglo komandas darbu un paaugstina ražīgumu.
“Iepriekš šos procesus manuāli veica darbinieki, tagad to dara robots, tādējādi mēs varam gan atvieglot fiziski smaga darba veikšanu, gan arī strādāt efektīvāk. Vienlaikus mēs ieguldām mūsu darbinieku attīstībā, lai celtu komandas profesionālo kvalifikāciju un kompetences darbam ar robotizētām iekārtām, līdz ar to kļūstot vēl konkurētspējīgāki,” stāsta “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.
Pakošanas procesā darbiniekiem vairs nav jāveic arī kastu transportēšana ražotnes iekšienē, jo konveijers tās nogādā no pakošanas līnijas līdz pat aptinējam. Papildus tam automatizētās iekārtas sniedz iespēju samazināt izmantotās plēves patēriņu un nodrošina paletes automātisko aplīmēšanu.
Projekta ieviešanai un īstenošanai uzņēmumam bija nepieciešams gandrīz gads. Zināmā mērā izaicinājumi bija saistīti arī ar Covid-19 globālo pandēmiju, taču realizāciju sekmēja sadarbības partneru izvēle, jo projekts īstenots kopā ar vietējo uzņēmumu SIA “PERUZA” un “ABB” Latvijas filiāli.
Līdz ar divu jaunu paletizācijas robotu iegādi un uzstādīšanu “Ādažu Čipsu” ražotnē, “Orkla Latvija” noslēdz ražotnes vērienīgo automatizācijas projektu, kas aizsākts jau 2018. gadā. Iepriekšējā projekta posmā tika uzstādīta robotizēta sistēma no septiņiem paralēlā savienojuma robotiem, kas automātiski sapako čipsu paciņas kastēs. Kopumā šajā automatizācijas projektā kopš 2018. gada uzņēmums ieguldījis 1,8 miljonus eiro.
Kopš 2012. gada “Orkla Latvija” “Ādažu Čipsu” ražotne ir dubultojusi kopējos ražošanas apjomus. Gada laikā “Ādažu Čipsiem” un citiem zīmoliem tiek saražotas vairāk nekā 5 000 tonnas kartupeļu čipsu un citu sāļo uzkodu. “Orkla Latvija” ražo produkciju arī citiem “Orkla” grupas uzņēmumiem Skandināvijā.